2018
Las series fotográficas de DAYS OLD, son en parte el registro, y en parte el resultado del método de embalaje singular que un anónimo del siglo pasado eligió para conservar una multitud de extrañas imágenes domésticas.
La cinta engomada, con la cifra manuscrita de los días de vida de las personas entonces retratadas, es el elemento del registro forense, en color y a tamaño real, que constituye UNDEVELOPED.
El papel de aluminio, entre esa cinta y las cajas originales, alteró las películas que debía preservar, produciendo los efectos singulares que marcan las copias blanco y negro de EXPOSED.
La creación de esas dos series de imágenes artísticas estuvo mediada por un acto irreversible. Los paquetes abiertos son el vestigio casi arqueológico de esa operación. Pero en lugar de desecharlos, he elegido recuperarlos para una serie de composiciones únicas, a la vez collages y objets trouvés, que exhiben y conservan intactas las auras de antaño.
Jackie Parisier
2018
The DAYS OLD photographic series are in part the record, and in part the effect of the singular packaging process that an anonymous person in the last century chose in order to preserve a multitude of strange domestic images.
The gummed tape, with the number of days of the lives of the persons depicted by hand writing, is the element of forensic registry, in color and in real size, that constitutes what is UNDEVELOPED.
The aluminum foil, between the tape and the original boxes, altered the films that were to be saved producing the singular effects that mark the black and white copies EXPOSED.
The creation of these two series of artistic images was mediated by an irreversible act. The open packages are the approximate achaeological vestiges of that operation.
Instead of discarding them, I have chosen to salvage them for a series of unique compositions, simultaneously collages and objets trouvés that exhibit and preserve intact the auras of days gone by.
Jackie Parisier